Alla inlägg under april 2012

Av Erica - 30 april 2012 12:49

Idag är det valborg och jag känner bara för att sitta hemma och lyssna på musik, känner mig inte ettt dugg intresserad av att fira ikväll......men snart är det dags att åka iväg ändå.

Så ha en fin valborg och imorgon är det dags att demonstrera!

Kram

Av Erica - 28 april 2012 17:18

Om exakt en månad fyller Alicia 16 år och det börjar kännas lite konstigt. Tycker inte att det är länge sen hon föddes och jag var ganska ung fortfarande. Jag förstår inte vart åren har tagit vägen. Trots att många av dem varit riktigt tunga och svåra så har de gått otroligt fort.

Orsaken till att åren var jobbiga har inget med barnen att göra vill jag ändå skriva, de har varit och är fortfarande väldigt lätta att ha att göra med 

Alltid glada, snälla och pigga!

Annat kan man säga om en del andra man haft i sin närhet genom åren som man trott varit ens vänner och som sen svikit.

Nu tänker jag släppa taget om all besvikelse och bitterhet och gå vidare i livet!

Kram


Av Erica - 27 april 2012 23:14

Idag har jag tagit ett stort steg framåt mot framtiden men jag har även samtidigt "klippt bort" en stor del av de 19 senaste åren. Har slängt sånt som påminde om ett destruktivt förhållande, om ett jobb jag hade i ett par år som mest sårade mig och saker från ett ämne som mest ger mig sorgliga minnen.

Allt detta har jag nu slängt och det blev till sist väldigt mycket...men jag känner mig mycket lättare om hjärtat för detta har varit en tung last att bära

Kram och god natt  

Av Erica - 26 april 2012 21:58

Det har hänt så mycket den här månaden att jag knappt vet vad jag håller på med, så jag ska skriva om något helt annat ikväll.

Lyssnade en stund på gamla favoriter som jag lyssnade på för drygt 20 år sen förut och insåg att det fanns en tid då jag skrev en massa dikter, sångtexter på både svenska och engelska. Riktigt fina faktiskt, jag undrar när på vägen jag tappade det intresset? Synd för det var verkligen något som jag tyckte om att göra....kanske skulle försöka skriva några rader sen. Från hjärtat.

Kram

Av Erica - 23 april 2012 23:05

Idag har varit en dag som jag har tänkt till och funderat på hur jag ska må bra och om jag tagit på mig för mycket. Och kommit fram till att det är för mycket just nu och måste åtminstone tillfälligt lägga ned vissa ämnen i skolan och intressen för att orka med det som är viktigt.

Så jag kommer få vara ganska tuff framöver för att orka samla kraft så jag inte går sönder mer. De senaste sex åren har varit jävligt jobbiga och har stulit mycket av den energi, optimism och kreativitet som jag brukar ha annars.

Nu ska jag ta tag i energitjuvar av alla de slag!

Go natt!

Av Erica - 22 april 2012 21:25

Imorgon börjar en ny vecka igen och det börjar dra ihop sig. Om lite drygt en månad är min skoltid slut vad jag vet just nu iallafall och jag har ingen aning om vad som kommer hända sen. Så det blir en del att fundera över de närmasta veckorna.

Likaså hur det blir med flytten, men sommarlovet skulle ju passa fint att flytta.

Nu ska jag se Titanic så det blev lite kort idag.

Kram

Av Erica - 21 april 2012 19:40

Idag var vi och kollade runt lite i Tibro om vi skulle kunna trivas där och det var väl ok, men ju mer jag tänker på det ju mindre troligt är det att vi flyttar dit......tror det är dags för ett mycket större steg och att slänga allt det gamla och börja om helt på nytt!

Börjar att inse vilken väg som är den rätta nu och vilka delar den ska innehålla och nu vet jag vad jag äntligen vad och vilka jag ska fokusera på......

fortsättning följer 

Kram

Av Erica - 20 april 2012 23:24

Jag fortsätter här med mina spådomar inför framtiden. Vi är nu inflyttade och har lämnat den kommun vi bor i för alltid....tjejerna trivs med sina skolor och jag har kommit så långt att min bok är klar att skicka in till förlag. Jag har kommit ut och dansat lite mer och det finns mer romantiska inslag i mitt liv.... ..förhoppningsvis....

Jag har lyckats få ett litet jobb som jag trivs med och som ger något inför framtiden.....gärna kontorsarbete som jag är ganska duktig på 

Spännande fortsättning följer

God Natt

Ovido - Quiz & Flashcards