Alla inlägg under januari 2012

Av Erica - 31 januari 2012 21:54

Ikväll var jag sakletare, jag letade efter en tidning, ett block och en ask tabletter och efter en timme hade jag funnit alltihopa. Det var tre viktiga saker som jag letat efter länge så jag blev riktigt glad 

Så nu ska jag ta en stund innan jag lägger mig och kolla i tidningen och blocket.

Idag ska jag lägga mig tidigt och somna i tid, för nu har jag varit uppe länge på kvällarna alltför länge. Så nu ska jag ta tag i det och lägga mig åtminstone 23.

God natt!

Av Erica - 30 januari 2012 20:35

Idag har varit en riktigt lärorik dag, gick upp mycket tidigare än vanligt och fixade med allt möjligt praktiskt. Sen bar det iväg till skolan en stund och pysslade lite där och jobbade en även med min deckare. Därefter åkte jag och Lisa in till sjukhuset och fick glada besked där. På kvällen gick vi bort till syrran och pratade om allt mellan himmel och jord. Och nu ska jag snart sätta mig och skriva igen och läsa om Olof Palme en stund.

Så nu ska jag använda min hjärna lite....hm.......

Kram

Av Erica - 29 januari 2012 23:42

Nu har vi varit sjuka ett tag, men börjar äntligen må bättre. Foten gör fortfarande ont, men jag hoppas att den blir bra snart den med. Har funderat på vad jag vill jobba med i framtiden och kommit fram till att det får bli något som har med skrivandet, böcker och hälsa att göra. Det är svårt att veta exakt var det landar, men jag har många idéer just nu. Många planer, mer skriver jag inte. Sen vill jag väl på något sätt vara med och påverka mina barns framtid, så något politiskt på något sätt blir det nog. Men ej bestämt hur. Någon flytt till Skövde är inte aktuell på ett tag till. Nu så har jag skrivit lite om min tankar och planer. När foten är tillräckligt stark igen ska jag försöka börja springa igen, om omständigheterna passar bättre då.

Kram kram från Erica

Av Erica - 28 januari 2012 20:38

Jaha nu har det gått några dagar sen jag var inne sist, det har varit lite väl mycket runt omkring och jag har varit sjuk, så jag har inte orkat. Men nu är jag åter här och lite piggare. även om jag varit trött i kroppen och haft dåligt med energi så har har mina tankar varit pigga så jag har funderat väldigt mycket. Det känns som jag är på väg att finna mig själv och hur jag vill att mitt liv ska se ut i fortsättningen och det är ju trots allt flera steg framåt. Jag har även insett hur många bra vänner jag har, de senaste veckorna och det känns skönt att veta att jag inte är ensam, för så har det känns från och till de senaste 6 åren, men nu vet jag att det finns de som bryr sig. Och det är jag tacksam över. Kram allihop

Av Erica - 26 januari 2012 00:59

Har varit lite slö med mitt bloggande i ett par dagar, det beror på att det varit en del att göra och att jag råkat ut för en tråkig förkylning. Så min näsa är nästan röd som en tomat.....hm...

Har fått gjort en del viktigt med och kollar på alla fina presenter jag fått när jag fyllde år..tack så mycket alla..

Nu ska jag lägga mig o läsa i en bok jag fått och som jag är nyfiken på

Kram

Av Erica - 23 januari 2012 22:53

Man kan väl säga att den här födelsedagen blev väldigt udda och annorlunda än alla mina andra 40, men på något konstigt sätt var den en av mina allra bästa tycker jag. och så lång och så händelserik....bara 20-årsdagen slår den här dagen i erfarenheter tror jag, möjligtvis kan förra årets födelsedag då vi var i Stockholm och sprang runt överallt mäta sig med den här men inte på det själsliga planet. Nog analyserat om denna dag.

God Natt och tack för idag!

Av Erica - 22 januari 2012 23:03

Om en timme är jag då ett år äldre än vad jag är nu, men klokare vet jag inte om jag blivit. Fast om man växer av svåra tider så har jag mognat 30 år på ett år så jobbigt har det här året varit. Vet inte om det syns i mitt ansikte, om jag fått rynkor och grått år men det känns inne i min själ iallafall. Nu hoppas jag att mitt fyrtioförsta år ska bli desto trevligare 

Dags att sova snart för det blir tidig väckning imorgon, tjejerna håller på med hemligheter........

Kramisar och nattis

Av Erica - 21 januari 2012 23:11

Efter den här dagen känns det som min något av framtidstro är borta, vad ska man nu tro på?  Jag trodde på Juholts politik och visioner och nu förstår jag att de förmodligen stannar med honom. Jag vill inte det, vill att de ska leva vidare och aldrig försvinna. Hur ska vi annars finna få ett rättvist samhälle igen?

Jag hade tänkt att inte skriva politik här utan skriva om mig och min förändring men de två senaste dagarna har skadat mycket av den bild av framtiden jag hoppats på.

Men imorgon är en annan dag som Scarlett O´Hara säger i Borta med vinden och det är det och imorgon ska jag samla mig och kämpa vidare igen  

Ovido - Quiz & Flashcards