Direktlänk till inlägg 13 maj 2014

Lite hopp

Av Erica - 13 maj 2014 21:19

Har idag varit och kollat på lite utbildningar och vi diskuterade ersättningsformer och det verkar inte helt omöjligt att det kan bli studier till hösten. Det känns fint även om jag inte rikitgt vet om jag är tillräckligt stark än. Men kommer jag in och får studiemedel så hoppar jag självklart på utbildningen.

Allt är bättre än sysselsättnigsfasen.....nej inte rikitgt allt...vill ju inte bli bärplockare precis...

Så nu känns det som ett litet hopp i mitt hjärta iaf och det sägs ju att när det väl kommer en bra grej så kommer det fler...bara att hoppas på fler bra möjligheter till hösten :)


Kram   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 8 juni 2014 22:17

Jag har inte varit här på min blogg så mycket den senaste tiden och det har så klart gett mig lite skuldkänslor. Fast jag har inte haft så mycket tid över och jag har faktiskt använt tiden. Jag har jobbat mycket med mig själv och särskilt min hälsa. ...

Av Erica - 27 maj 2014 17:42

När jag betalade räkningarna idag så såg jag summan av kardemumman av alliansens medvetna politik. Dumpning så att de fattiga blir alltmer fattiga och ge pengar som skulle gått till a-kasssa, sjukersättning och pension till de som redan har mycket. S...

Av Erica - 23 maj 2014 19:58

Jag kan inte säga att det varit en så särskilt bra dag idag. Vid två tillfällen har jag känt riktigt dåliga aningar och jag hoppas jag har fel om dem båda. Den som lever får se hur det blir med det men jag skriver inte mer om det nu. Innan dagen bö...

Av Erica - 22 maj 2014 20:04

Det är på tok för varmt idag så det blir inte så himla mycket skrivet. De här senaste dagarna har varit fulla av viktiga händelser, till stor del positiva och om dem kommer jag skriva en hel del framöver. Just nu försöker jag att hålla hoppet levan...

Av Erica - 20 maj 2014 17:41

Mitt i denna varma maj-månad då träden är som vackrast och vita av blomster eller livgivangde gröna så kom jag att tänka på julen. På den givmildhet och omtanke om andra som oftast är populär just då. Alla ska få julklappar, alla ska besökas, alla sk...

Ovido - Quiz & Flashcards