Direktlänk till inlägg 11 maj 2014

Söndag

Av Erica - 11 maj 2014 20:36

Det är många som inte har en aning om vad fas 3 eller sysselsättningsfasen är för något. Det är likaså många som frågar mig om det är lika hemskt som det ryktas om. Och mitt svar på det är ja, för det är hemsk och vidrigt...vi är som livegna slavar som är till salu för betalning för den som vill ha utnyttja och roffa åt sig. Jag har haft tur till stor del de här två åren  som kan bli så oändligt många fler om inte det blir regingsskifte i höst. Platserna jag varit på har varit humana även om girigheten skymtat som en demon i bakgrunden. (men jag har hört monsterversioner om andra platser)

En del tycker man ska skylla sig själv om man fastnar i fas 3 men det är helt fel, ofta är det människor som haft det svårt i livet av en eller annan anlednig. Som har jobbat och slitit som galningar för att bränna ut sig kroppsligt eller själsligt. Jag själv halkade in där som på ett bananskal efter mina studier misslyckats och blev tvungna att brytas efter en rad tragiska händelser som föll som dominobrickor efter varandra.

Ändå har den finaste av händelser skett på bussen på vägen till en av mina platser då jag träffade min man och en av de jobbigaste då jag fick astma efter en olyckhändelse (eller medvetet sabotage) på en annan av mina platser.

Men mitt svar är ändå att ja, fas 3 är lika illa som sitt rykte säger.

Ha en finkväll :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 8 juni 2014 22:17

Jag har inte varit här på min blogg så mycket den senaste tiden och det har så klart gett mig lite skuldkänslor. Fast jag har inte haft så mycket tid över och jag har faktiskt använt tiden. Jag har jobbat mycket med mig själv och särskilt min hälsa. ...

Av Erica - 27 maj 2014 17:42

När jag betalade räkningarna idag så såg jag summan av kardemumman av alliansens medvetna politik. Dumpning så att de fattiga blir alltmer fattiga och ge pengar som skulle gått till a-kasssa, sjukersättning och pension till de som redan har mycket. S...

Av Erica - 23 maj 2014 19:58

Jag kan inte säga att det varit en så särskilt bra dag idag. Vid två tillfällen har jag känt riktigt dåliga aningar och jag hoppas jag har fel om dem båda. Den som lever får se hur det blir med det men jag skriver inte mer om det nu. Innan dagen bö...

Av Erica - 22 maj 2014 20:04

Det är på tok för varmt idag så det blir inte så himla mycket skrivet. De här senaste dagarna har varit fulla av viktiga händelser, till stor del positiva och om dem kommer jag skriva en hel del framöver. Just nu försöker jag att hålla hoppet levan...

Av Erica - 20 maj 2014 17:41

Mitt i denna varma maj-månad då träden är som vackrast och vita av blomster eller livgivangde gröna så kom jag att tänka på julen. På den givmildhet och omtanke om andra som oftast är populär just då. Alla ska få julklappar, alla ska besökas, alla sk...

Ovido - Quiz & Flashcards