Direktlänk till inlägg 10 maj 2014

Lördag

Av Erica - 10 maj 2014 17:22

Jag är inte särskilt rojalistisk av mig, men det allra finaste minnet jag har är från dagarna efter vår kung och drottning gift sig för länge länge sen. Eller om det var ett år senare förresten för det var när vi skulle flytta från huset som jag bodde i som liten. Det var i juli och alla blommor i trädgården var som vackrast och mamma hade gett mig lov att plocka så mycket jag ville eftersom vi ändå skulle flytta. Så där gick jag omkring i trädgården och plockade ihop Silvias brudbukett av alla fina blommor. Jag tror att det var den lyckligaste stunden i min barndom. Sen flyttade vi och det var då allt tråkigt började, men det är en helt annan historia.

Ha en fin kväll <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 8 juni 2014 22:17

Jag har inte varit här på min blogg så mycket den senaste tiden och det har så klart gett mig lite skuldkänslor. Fast jag har inte haft så mycket tid över och jag har faktiskt använt tiden. Jag har jobbat mycket med mig själv och särskilt min hälsa. ...

Av Erica - 27 maj 2014 17:42

När jag betalade räkningarna idag så såg jag summan av kardemumman av alliansens medvetna politik. Dumpning så att de fattiga blir alltmer fattiga och ge pengar som skulle gått till a-kasssa, sjukersättning och pension till de som redan har mycket. S...

Av Erica - 23 maj 2014 19:58

Jag kan inte säga att det varit en så särskilt bra dag idag. Vid två tillfällen har jag känt riktigt dåliga aningar och jag hoppas jag har fel om dem båda. Den som lever får se hur det blir med det men jag skriver inte mer om det nu. Innan dagen bö...

Av Erica - 22 maj 2014 20:04

Det är på tok för varmt idag så det blir inte så himla mycket skrivet. De här senaste dagarna har varit fulla av viktiga händelser, till stor del positiva och om dem kommer jag skriva en hel del framöver. Just nu försöker jag att hålla hoppet levan...

Av Erica - 20 maj 2014 17:41

Mitt i denna varma maj-månad då träden är som vackrast och vita av blomster eller livgivangde gröna så kom jag att tänka på julen. På den givmildhet och omtanke om andra som oftast är populär just då. Alla ska få julklappar, alla ska besökas, alla sk...

Ovido - Quiz & Flashcards