Alla inlägg den 8 maj 2014

Av Erica - 8 maj 2014 19:52

Om att inte köpa så mycket. För tio år sen när jag dessutom hade mindre pengar än nu så bara handlade jag hela tiden. Kläder till mig, till barnen, böcker, inredningsprylar, filtar, kuddar, leksaker, leksaker, leksaker och Bratzdockor och så tio Bratzdockor till. Jag var verkligen i shoppingens klor och ju mer jag köpte ju olyckligare blev jag. Och inte heller blev barnen glada av att få bada i detta hav av saker de fick. Istället fick jag slänga mängder av saker som inte ens hade kommit ur sin plastförpackning ner i stora svarta sopsäckar. Eller förresten slänga och slänga...jag skänkte dem till second hand som inte heller var så tacksamma för de slängde det mesta på soptippen.

Det var inte alltid så att jag slösade bort pengar genom att köpa det dyraste utan jag köpte mycket på loppis med....fulllt av saker som jag sedan gav bort till vänner och bekanta.....men nu och sen några år tillbaka så känner jag helt tvärtom. Jag köper allt mindre och bara det jag egentligen vill ha. Och har blivit ganska kräsen faktiskt...allt eftersom jag blivit lyckligare och liksom hittat hem så har jag insett att lycka inte kan köpas för pengar. :)

Kram   


Ovido - Quiz & Flashcards