Alla inlägg under december 2011

Av Erica - 31 december 2011 17:51

Ja då var det snart dags. Hinner jag inte skriva mer iår så önskar jag er alla Gott Nytt År 2012!

Kram  

Av Erica - 30 december 2011 13:08

Nu närmare sig 2012 med snabba steg och tråkiga 2011 tynar bort allt mer. Det känns bara bra. För inte kan väl 2012 bli ett sämre år än det här ?

Jag hoppas innerligt att nu går vi mot ljusare och humanare tider. Tider där omsorg och kärlek blir starkare än girighet och egoism.

Jag hinner inte skriva mer idag så jag önskar er alla

Gott Nytt År 2012!

Kram

Erica

Av Erica - 29 december 2011 23:27

Vi såg en film förut som handlade om hur man får det liv man vill ha eller rättare sagt det liv man är född till att leva. Intressant och verkar så lätt, men är förmodligen mycket svårt. Det var visst bara att när man kom till en livskris (ungefär den jag befinner mig i nu) så skulle man bara ge upp och sluta tänka på sig själv. För om man levde för att tjäna andra skulle man uppleva ett meningsfullt liv och få allt man önskar. Kanske värt ett försök att ha som nyårslöfte nu när det är dags att formulera ett bra löfte inför nästa år.

Ska lägga mig och fundera på detta.

Godnatt

Av Erica - 29 december 2011 17:38

Mina drömmar och förhoppningar för 2012 är att vi ska må bra i vår familj och hitta glädje och harmoni. Att det ska vara vår tur att hitta lyckan och ha tur för en gång skull. Jag tror inte på lotter och liknande men jag tror på karma, om jag beter mig på ett bra sätt själv så får jag det tillbaka på något vis.

Jag hoppas också på att solidaritet och empati kommer att bli populärt igen i vårt land, man kan inte bara tänka på sig själv utan man måste se det som en helhet att alla måste få må bra och ha det bra.

En sista förhoppning är att jag ska få börja springa igen, jag längtar verkligen till det, men jag tror tyvärr inte sjukhuset tillåter det. Men jag känner hur det kittlar i fötterna så vi får se om jag inte blir olydig snart.....

Ha en bra kväll

Kram

Erica

Av Erica - 29 december 2011 12:16

För ett år sen satt jag här och såg fram emot något som jag trodde skulle bli ett toppenår, allt talade för att det skulle bli jättebra. Men redan i februari började det trassla o strula och sedan fortsatte problemen hela året likt en rullande snöboll som bara blev större o större.

Nu sitter jag här ett år senare och funderar på om allt var misslyckat och om jag ska stryka hela året ur mitt minne. Men det finns ändå något med det här året som gått som förändrat mig som människa i grunden. Jag har mognat och fått hitta mig själv i allt elände, inte den jag var förut och som var den Erica som jag kände till, utan den nu 40-åriga Erica som jag blivit. Och jag får nog säga att det här året gjort otroligt mycket med min självbild och gjort mig mycket starkare.

Så tack för det 2011! Men nu ser jag fram emot fantastiska 2012!!!

Nu blir det lunch

Kram

Av Erica - 29 december 2011 00:42

Jag måste bara skriva hur lycklig jag är att det är några veckors lov till. Då jag kan vila o pusta ut efter denna jobbiga höst som aldrig tog slut...eller till sist gjorde den ju det 

Om två veckor startar skolan igen och det blir säkert en lika jobbig vårtermin, men då ska jag va mer förberedd

God natt på er nu ska jag läsa i min Olof Palmebok en stund.

Kram 

Av Erica - 28 december 2011 14:12

Goddagens!

Idag har jag försökt rensa bland allt som bara ligger och skräpar. Känner att jag blir trött bara jag tänker på allt onödigt som ligger överallt, Så nu ska jag rensa o slänga allt möjligt, kanske kan jag lyckas bli av med så mycket att det äntligen motiverar mig till att säga upp lägenheten. Det skulle verkligen vara toppen att flytta härifrån.

Förresten Alicia jag brukar duscha:)

Nu ska jag försöka skriva en stund på min deckare.

Kram så länge

Erica

Av Erica - 27 december 2011 19:24

Välkommen till min blogg!

Idag startar jag några dagar för tidigt min blogg som ska hjälpa mig att hålla lite koll på mitt nya liv. För 2012 kommer att bli ett toppenår det är jag säker på, till skillnad mot de senaste åren som varit riktigt dåliga.

Igår startade vi här hemma med att slänga ut allt onyttigt o onödigt ur skafferi o kylskåp för att kunna äta lite nyttigare mat i framtiden.

Jag gjorde en massa tester i en testbok som förhoppningsvis ska hjälpa mig att hitta vägar hur jag ska må bättre som människa o komma på bra löften till det nya året.

Nog skrivet i denna första blogg.

Kram Floodan

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<<
December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards