Alla inlägg under mars 2012

Av Erica - 29 mars 2012 22:30

Det började med de diskussioner som jag haft på fb de senaste två dagarna om nya vägar o så. Om att våga och flytta och att släppa min prestationsångest o sånt, sen helt plötsligt lovar jag att jag ska flytta i år. En stort steg som jag är livrädd för men som jag längst inne i hjärtat verkligen vill göra, jag vill verkligen härifrån. Jag orkar inte med en viss grannfamilj mer för de förstör mitt liv. och jag vill bort härifrån för det har varit jobbigt hela tiden som jag bott här och det har verkligen förstört mig som människa. Jag trodde på mig själv o vågade satsa o göra saker innan jag flyttade hit och nu känns det som bara är skit (inte allt men ganska mycket)......så jag vill verkligen bort härifrån  

Av Erica - 27 mars 2012 22:12

Idag har varit en bra dag, fått en alldeles ny bok av Åsa Larsson på posten o min favorittidning Topphälsa kom.

Har fått lite kul erbjudanden och pratat med flera riktigt bra vänner.

Det verkar som april kommer bli en fantastiskt bra månad!

Nu längtar jag efter att få läsa så

Natti vänner  

Av Erica - 26 mars 2012 22:29

Idag har varit en ganska fin dag, förutom den jäkla migränen som jag fick kämpa mot halva dagen, men jag jobbade på  ganska bra med skrivandet och psykologin fast skolarbetet gick bara inte göra med huvudvärken.

Här hemma kämpade jag på rätt bra med rensandet och Björn bjöd oss på pizza. Så vi slapp lägga tid på att laga mat. Såg klart walk the line och tyckte den var bättre än nånsin och tyckte bättre om Johnny Cashs låtar än nånsin förr.

Så nu säger jag god natt o försöker vara lite kreativ en stund innan jag ska sova

kram  

Av Erica - 25 mars 2012 19:46

Sitter här o lyssnar på 80-talslåtar o tänker på bättre tider, ibland när man ser hur verkligheten ser ut nu skulle man vilja ta ett litet tidskepp och komma tillbaka till 80-talet igen. Rättvisare samhälle, Olof Palme levde, bara två kanaler, inga dokusåpor, Whitney Houston levde ännu hälsosamt, apotek m m ägdes ännu av staten, aftonbladet var socialdemokratisk tidning, bra musik, härligt färgglatt mode, jag var mycket yngre än nu och hade framtiden framför mig. Istället för nu när allt ser så dystert ut och så  hemska saker har hänt. Visst finns det bra saker nu med, men jag tänker en stund till meditera till det härliga 80-talet och kanske få med mig lite av dess optimism och glädje

kram  

Av Erica - 25 mars 2012 13:41

Idag fick jag våfflor när jag nyss vaknat av en pigg Alicia som varit ute en sväng redan innan vi andra vaknade. Sen ställde hon sig och gjorde våfflor och chokladpudding till oss. Själv har jag kollat i tidningar efter bilder som passar i det vintagecollage jag håller på med.

Ska nog läsa lite en stund nu för jag känner mig otäckt trött idag. Sen blir det film, men jag vill ju inte somna under filmen igen......

Ha en fin söndag!

Av Erica - 25 mars 2012 00:31

I natt känns mina tankar mest snurriga...har jobbat mycket med mina projekt de senaste dagarna och det har kommit en liten tanke om att vi ska flytta till ett ställe i höst. Något jag har tänkt mycket på de senaste dagarna. Har även börjat läsa Hinsehäxan och jag tycker det är en intressant bok och jag såg ju tv-serien när den gick så nu får vi se om boken är annorlunda.

Dags för sommartid nu då, jag föredrar när vintertiden börjar och man får sova en timme längre....får jag hatar att gå upp på morgonen ändå. men visst är det skönt att vi går mot varmare tider nu.

Får väl lägga mig snart så jag hänger med  den nya tiden lite iaf

Natti Natti  

Av Erica - 20 mars 2012 21:35

Vilken dag, idag har det hänt mycket, oväntade besked, nya förslag och avslutanden. Det går nästan runt i huvudet med alla förändringar som kommer ske nu....och förhoppningsvis ska allt bli till det bättre.

Vi lånade några böcker om taoistisk visdom på biblan i Skövde och tänkte kolla lite på dem när jag stängt av datorn. Ska försöka lära mig att släppa taget och lita på att livet hjälper mig att göra rätt val. Låter filosofiskt och blir nog svårt för en med sånt kontrollbehov som jag har.

Känner mig ändå tacksam för de besked jag fått under dagen

kram!

Av Erica - 19 mars 2012 23:15

Om man ska göra en tabell som visar för eller emot en flytt, så får jag nog säga att den här dagen då har nog flyttsidan fått ett rejält skutt. Ungefär som sossarna i mätningarna nuförtiden.

Är det så att man ska göra enligt filmen som jag o Lisa såg igår, att man ska var uppmärksam o följa budskapen som bilder nån slags tråd mot rätt väg, så pekar den helt klart mot en flytt.

Men jag vill inte göra nåt dumt eller förhastat som jag gjort så många gånger förr. Utan jag vill  att det ska vara rätt beslut så jag väntar in svaret ytterligare...

Kram

Ovido - Quiz & Flashcards