Alla inlägg under mars 2012

Av Erica - 18 mars 2012 21:11

Idag har jag varit New Age så det bara skriker om det. Jag och Lisa har sett på dr Dwayne W Dyer och lärt oss mycket klokt, jag har börjat att läsa i min feng shui-bok igen, gjort lite yoga, gjort målbilds-tavlor om framtiden, läst lite om taoismen och en massa annat. En spännande dag som verkligen blivit utnyttjad in i minsta minut......

Nu önskar jag bara att det var söndag imorgon igen för jag vill ha en sån här dag till...men det är väl mitt ego som tänker så och det är fel enligt Dyer.

Nu ska jag fortsätta en stund till innan det blir dags att sova 

Natti Natti

Av Erica - 18 mars 2012 11:23

Nu var det söndag igen då, en dag som brukar vara lite extra hälsosam och lite salva för själen. För mig känns det som att söndagen är avgörande för hur man känner sig resten av veckan. Blir det en stressig söndag så orkar man inte riktigt med veckan som kommer.

Så idag ska jag bara göra sunda grejer....

Kram o ha en härlig söndag alla läsare!

Av Erica - 17 mars 2012 17:54

Idag är det min mysiga dag, bara slöar och ser på film. Känns härligt efter en vecka då jag gått till skolan och varit dålig hela veckan. Haft migrän och illamående.

Det enda sorgliga med den här dagen var att Josan åkte iväg med mormor nu...fast det var ju kul för dem så klart.

Och jag har ju Lisa hemma iallafall.

Nu ska vi se snart se mer film, det blir ett gäng idag.

Kram!

Av Erica - 14 mars 2012 23:28

Kanske borde skriva om att jag halv tolv idag bara beslöt mig för att nu beställer jag klippning o färgning av hår. Och sen fick tid kl 16 idag.....men det har hänt en del andra saker med har t ex sökt till högskolan, gjort stora planeringar för framtiden och ja jag har gjort allt möjligt o nu är jag så trött att jag inte minns allt så natti natti o kram!

Av Erica - 12 mars 2012 22:48


Hjälp jag behöver lite rådgivning, jag vet inte egentligen varför men jag känner helt plötsligt för att klippa håret kort. Jag är så trött på mitt hår som är dåligt sen jag var sjuk och behöver nån slags rivstart för mitt nya liv. Så vad tycks ska jag klippa håret så här?   Fast ej blondera. Jag känner mig lockad men är osäker?????????

 

 

Av Erica - 11 mars 2012 21:44

Från och med idag ska jag starta om på nytt, har blivit lite sådär med mitt nyårslöfte om att börja ett nytt liv. På ett sätt har det gått jättebra, men på ett annat har jag slarvat väldigt mycket. Men nu ska det bli andra bullar vet inte varför jag valde just ett dragspel här, men det kändes lite kul på något sätt......så idag blir det att logga ut tidigt och ta tag i mitt liv! God nattis  

Av Erica - 9 mars 2012 23:06

Den här fredagen kändes lite annorlunda mot andra fredagar..den där positiva känslan av att jag fastnat i studier och skrivande fanns liksom inte där. Den var som bortblåst.....kanske var jag uttröttad efter den jobbiga gårdagen o kanske blev det intensiva samtalet med Annika alltför tankeväckande. Vem vet, eftermiddagen blev bättre för då fick jag träffa vänner som var både människor och djur. Kul..jag älskar verkligen katter o hundar. Just nu ligger nassetass här intill och tvättar sig och hoppas väl att jag ska somna snart. Kan tänka mig att katterna är helt slutkörda efter besöket av två buskatter här på kvällen. Förbeställde förresten Åsa Larssons nya bok som kommer om några veckor..längtar dit hon är ju min favoritdeckarförfattare!  

God Nattis!

Av Erica - 8 mars 2012 21:46

Idag är det kvinnodagen och då måste jag ju såklart skriva något om kvinnor och jämlikhet. Det är ju viktigt att kvinnor har samma värde som männen o helt logiskt såklart. Varför skulle en kvinna vara sämre än mannen egentligen? Jag har aldrig förstått hur man ens kan komma på en så dum idé överhuvudtaget. Den idén måste ha kommit från en människa och inte från en gudomlighet iallafall. Säkert för att männen skulle få mer makt och då är det ju bra att ha något att skylla på, som gör kvinnan sämre på något sätt. Ungefär som i politik ibland, genom att försämra andras förslag får man rätt. För mig är det så självklart att kvinnan har samma värde att jag blir chockad när jag inser hur det verkligen ser ut i vårt samhälle. och det verkar ju gå neråt snarare än uppåt med jämställdheten just nu:(

God Natt nu alla både kvinnor och män

Ovido - Quiz & Flashcards