Alla inlägg under maj 2012

Av Erica - 18 maj 2012 18:41

Funderingar inför en eventuell flytt. När man besöker den kommun dit vi kanske ska flytta så märker man vad bortskämda vi är här. Folk visar mer hänsyn här, bilar stannar vid övergångsställen och de tränger sig inte så mycket. Där har jag märkt att det är tuffare tag och liten hänsyn visas. Så det är frågan vilket som är det bästa, att bo här där man kan ta det lugnt och folk är vänligare eller där det är tuffare men det mesta finns. Och förhoppningsvis är det mindre skitprat och skvaller där..men vem vet...

Att flytta eller inte flytta det är frågan.....

Fri

Av Erica - 17 maj 2012 23:29

Jag har ju hållit på att slänga o ge bort o packa ner saker ganska länge nu och det gör att jag börjar känna mig alltmer fri igen. Sakerna har hållit mig fången så länge nu och även mina tankar. Att bli av med dem genom att rensa och tankarna genom olika övningar har nu gjort  så att jag känner mig redo för nästa steg. Vad det blir vet jag inte än mer än att det blir något helt annorlunda än nu. För äntligen tänker jag hoppa ur detta hjul som bara åkt runt runt med mig sen november 1999. Befrielse!  

Av Erica - 16 maj 2012 21:59

Underbart nu är det ledigt i 4 dagar och jag ska ägna stor del av den tiden till att ta det lugnt och samla krafter. Ska bli mysigt! Ska läsa och se på film och sova. Det behövs verkligen för det har verkligen blivit för mycket ett tag nu! Ska börja med att välja ut en spännande bok i bokhyllan nu direkt så kram och god natt allihopa som läser min blogg  

Av Erica - 15 maj 2012 21:17

Jag har ju läst lite i böcker hur jag ska göra för att släppa taget och inte oroa mig så mycket, och idag när det blev riktigt riktigt struligt så gjorde jag exakt så och det lyckades perfekt. Så nu ska jag försöka göra det oftare och till sist kanske jag kan ta ett så stort steg att jag klarar att flytta utan att må dåligt...men än så länge är det små steg som gäller!

kram

Av Erica - 14 maj 2012 21:58

Förlåt mig men jag har ju varit otroligt dålig på att skriva här den här månaden. Mina tankar har varit på annat håll får jag erkänna:( Men jag får försöka bättra mig.....känns just nu som mitt liv åker berg och dalbana, ingen dag är den andra lik och det dyker upp nytt hela tiden. Känner att jag inte vill skriva om det just nu men det kommer att hända att jag gör det framöver. Nu ska jag lägga mig tidigare än jag brukar och läsa en stund så god natt och ha det så bra alla läsare  

Av Erica - 10 maj 2012 22:20

Vilken spännande vecka det har varit hittills, det har hänt så mycket otippade saker som är väldigt roliga och som gör mitt beslut om att flytta ännu svårare att ta. Vi kanske blir kvar här i all  fall även om jag verkligen hade velat komma ur fångenskapen i den lilla fågelbur som jag sitter i. Känner mig som en vildfågel och inte en undulat just nu...som ung älskade jag Lisa Ekdahls låt om den vilda fågeln och har alltid känt mig som den under de åren som jag har bott här.....

Kram och Natti

Av Erica - 5 maj 2012 16:23

Björn är här på besök med sina katter, iallafall två av dem. De som är syskon till vår Morriz, om snart en månad fyller de ett år. Nu bråkar Morriz och hans brorsa för fullt i köket och syrran stryker omkring och vill kela. Blir nog en händelserik kväll!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards