Alla inlägg under juli 2012

Av Erica - 15 juli 2012 22:51

Så var ännu en vecka förbi och det har varit en svårare vecka än vanligt på  olika sätt. Så det känns skönt att få krypa ned i sängen nu och få sova ett par timmar eller mer:)

Nästa vecka blir det nya friska tag igen!

Kram

Av Erica - 14 juli 2012 23:05

Idag känner jag bara en enorm trötthet, som om all energi bara dras ut ur mig........det är som om ju längre jag kommer med mina framtida planer ju tröttare blir jag. Men jag är säker på att när jag är vid målet.....ett hem i Skövde så mår jag bättre igen.

Så jag kör på nu som en löpare i ett maratonlopp, bara springer på och på  och försöker att inte tänka på något annat än hur mysigt det ska bli när jag kommer fram!

Skulle vilja springa ett lopp i verkligheten med..idag blev jag så glad för jag kunde ta några löpsteg i skogen...utan att det gjorde ont:)

Kram

Av Erica - 11 juli 2012 23:04

I juli 1994 skrev jag ner en lista på vad jag önskade mig mest av allt och här kommer den listan.


1. Bröllop

2. Barn

3. Hus

4. Hund

5.Jobb

6. Körkort


Ett år senare bodde jag med min sambo i ett hus, var gravid och hade både hund och katt. Ytterligare ett år efter var jag förlovad och på väg att gifta mig och hade en nyfödd dotter.

Jag uppfyllde även drömmen om jobb, men aldrig den om körkort


Det gick väl inte sen så bra med de flesta av mina drömmar, för fyra år senare var jag skild och tvungen att flytta till lägenhet. Jag insåg att det där med hund var inget för mig och fick ge bort hunden. Och dessutom är jag kattmänniska! Jag blev arbetslös igen och igen och igen.....

Så barnen blev den enda drömmen som lyckades...två gulliga tjejer har jag  


Det som jag vill komma fram till med det här är att det är väl dags att skriva en ny önsklista! Och hoppas att den besannas lika snabbt och lyckas bättre!

Kram

Av Erica - 10 juli 2012 23:28

Det har varit en intressant dag och det känns som jag gått vidare i livet!  Som jag äntligen kan släppa taget och lita på att saker löser sig utan att jag halvt tar död på mig!

Om mitt skulle varit ett spel hade jag gått upp 3 nivåer på en vecka!

Nu behöver jag vila så jag orkar köra på även imorgon.

Sov Gott   

Förresten apropå sova så drömde jag i natt om någon som missbrukat mitt förtroende och som jag inte gillar riktigt längre. Som i stort sett bad om ursäkt i drömmen och jag undrar om det var en sanndröm för det kändes så verkligt....

Av Erica - 9 juli 2012 23:14

För varje dag som går känns det som jag får bekräftelse på att de val som jag nu gjort är de rätta. Idag likaså de senaste veckorna. Hittade en dikt som jag skrev för en månad sen om att det kändes som jag satt i ett fängelse och att jag ville blir fri och nu känner jag att jag har kommit en bit på väg. Som den vilda fågel jag är.

Jag har nu varit på kyrkogården för första gången på mycket länge och besökt min pappas grav och det kände riktigt bra att göra det igen.

Nu ska jag sova med det lugn i hjärtat som jag nu börjat känna.

Kram

Av Erica - 7 juli 2012 14:45

Jag sitter här och bara känner mig lycklig för det är som det finns någon frid inom mig. Måste verkligen mått dåligt av studierna för nu känner jag bara hur livet kommer åter inom mig. Starkare och starkare för varje dag.

Jag är säker på att den dagen jag kommit ifrån det här huset och den här kommunen så mår jag ännu bättre.

Men jag inser nu att jag lärt mig en viktig läxa, som jag visste för 10-15 år sen, fast den hade gått förlorad. Nämligen den om att använda de verktyg jag har till att bygga lycka! Det här millenniet har jag ständigt valt olycka...för att straffa mig själv, skuld och för att jag inte tyckt jag förtjänat att känna glädje.

Nu ska jag sluta med sånt dumt och välja livet istället!

Kram  

Av Erica - 6 juli 2012 23:46

Var ute i skogen och gick i över en timme idag och då kände jag vemod och hur mycket jag saknat att gå i skogen. Under alla de åren jag mått dåligt har jag undvikit promenader och att gå i skogen, så det kändes så sorgligt när man såg att tiden haft sin gång även där...att det har förändras...så mycket som jag missat. Jag går även omkring med den känslan nu att min tid snart är över här så jag vill säga farväl till stenar, träd, vatten och stigar....för jag känner starkt att detta blir min sista sommar här. Efter alla år som jag bott här, alla somrar som jag varit  här på besök så är nu snart tiden inne för något helt annat.....lika välbekant men ändå förändrat sen jag bodde där sist.

Kram

Av Erica - 5 juli 2012 23:37

Idag kände jag att jag fick lite svar på en del frågor som jag har ställt mig längre tid. Jag lyssnade på mitt inre och insåg att det var där svaren på mina frågor fanns:) Så nu har jag benat ut lite.

Känner mig riktigt lycklig ikväll för det har varit en underbar dag på olika sätt!

Sov Gott och dröm vackra drömmar:)


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards