Alla inlägg under mars 2012

Av Erica - 7 mars 2012 23:51

Vad kul att så många läste min förra blogg! Blev verkligen glad när jag såg det. Har jobbat på med samma saker som igår och är snart klar med min fina plansch. Har så mycket mer material så det kommer nog att bli minst en till. Imorgon är det kvinnodagen eller rättare sagt när ni läser det här är det ju kvinnodagen. Då ska vi såklart känna stor tacksamhet för att kvinnan ändå fått det så mycket bättre jämfört med 50-talet. Men gud vad snygg den stilen är! precis så vill jag ha det fast utan ojämlikheten då förstås.

Så nu blir det vintage för hela slanten och om jag vågar även kläder i vintagestil!

Kram

Av Erica - 6 mars 2012 21:35

Jag älskar 50-talet o jag dyrkar verkligen det mesta från den tiden: mode, frisyr, inredning, filmstjärnor o allt möjligt. Idag köpte jag två böcker om den stilen o jag längtar verkligen tills böckerna kommer på posten....förhoppningsvis nästa vecka.....idag gjorde jag ett collage ur tidningar med 50-talstema och det blev skitsnyggt...... 

Har hunnit med att rensa bort ungefär 25 saker idag och är en pytteliten bit på väg mot ett nytt hem någon annanstans.

Kram från Erica

Av Erica - 5 mars 2012 22:15

Jag kan utan att överdriva säga att jag rensat bort kvällen, jag har slängt en massa onödigt, lagt ner i lådor sånt som ska sparas och plockas upp i ett nytt hem och gett bort en del till Björn.

Att gå igenom alla dessa saker väcker många tankar, om vem jag varit men inte längre är och vem jag var förut som jag borde lära mig något av. För efter allt svårt som varit har jag förlorat en viktig del av mig själv. Som jag saknar. Och som kanske kanske kommer tillbaka....kram

Av Erica - 4 mars 2012 20:41

Jag undrar hur mycket magi det finns i världen? Hur magiskt det egentligen är? Det finns ju massor av böcker om hur man kan få alla sina drömmar uppfyllda bara genom tankens kraft, jag har läste en del av dem och testat lite av övningarna. Konstigt nog har det faktiskt slagit in väldigt ofta. Men det är svårt att tro på det fullt ut eller och att bara tänka positiva tankar. Men jag ska försöka göra det mer o mer.

Kram och ha en fin vecka!

Av Erica - 2 mars 2012 21:50

jaha fredag igen, hur fort går en vecka egentligen? har hela tiden en känsla att nu händer det grejer, nu förändras allt både i mitt liv och i samhället...och det bästa är att det känns som det är något positivt. rensar och städar både i mitt inre och i mitt hem ja i hela mitt liv och nu sker det snart mirakel...  

Ovido - Quiz & Flashcards