Alla inlägg den 9 april 2012

Av Erica - 9 april 2012 22:06

Jaha då var det slut på de härliga lediga dagarna, har ägnat en del av dagen till att planera morgondagen och en annan del att se klart sagan om ringenfilmerna. Ska försöka ta till mig lite av deras visdom, mod och konsten att inte ge upp även om det är svårt. Och att aldrig ge upp hoppet om att man till sist vinner mot det onda. Det lönar sig att vara en god o givmild människa som ställer upp för andra.

Fick en present av Björn som kom hit en stund, en bok av Danielle Steel som jag ska läsa lite i när jag loggat ut. Och jag ska kolla lite till i de filosofiska böckerna jag läser. Sen hittade jag lite kul material till mitt projekt som jag är nyfiken på, så nu säger jag god natt till er som läser detta och tack för att ni läser min blogg  

Av Erica - 9 april 2012 14:13

Jag har läst lite i olika filosofiska böcker, försökt mig på yoga och meditation m m, och det står att man ska slappna av o släppa taget och liknande....men jag kan inte det, jag kan inte slappna av eller stressa av mig nåt alls eller släppa bittra tankar så jag kan gå vidare mot ett bättre jag....så vad är det för fel på mig egentligen?

Lisa säger att det är det lättaste i världen att följa det som står i böckerna eller meditera, men det tar tvärstopp när jag försöker.

Jag behöver nog slänga mitt gamla bagage åt pipsvängen först....men hur gör man?   

Kram

Ovido - Quiz & Flashcards