Alla inlägg den 6 februari 2012

Bio

Av Erica - 6 februari 2012 23:03

Idag var jag och en kompis och såg Järnladyn, en film om Margret Thatcher, jag får erkänna att det var en smula motvilligt från min sida. För inte ville jag se en premiärminister som står för en politik jag helt klart ogillar. Men jag gick och på sätt och vis är jag väldigt glad för det. Det var lärorikt och man såg också att järnladyn fick avgå på ett sätt liknande det Juholt fick gå på. I alla fall i filmen. Då tänkte jag att alliansens storhetstid kan inte vara för evigt den heller. En dag gör de ett misstag eller helt enkelt orkar F R mer och allt går i kras liksom det gjorde för Thatcher och det hoppas jag på att det går fort. För deras politik liknar varandras väldigt mycket förutom att Thatcher inte ville ha euro det förstod jag. En bra åsikt hos henne alltså.

Sevärd film och den visade även mycket av hennes misstag så det var ingen hyllningsfilm som jag befarade innan.

God natt!

Ovido - Quiz & Flashcards